Direktmarknadsföring
Direktmarknadsföring (DM) handlar om att skicka reklam direkt till en person eller ett hushåll. Detta i kontrast till massmarknadsföring.Det finns några olika branschorganisationer och register för de inblandade företagen.
- Svenska
- Annonsörföreningen, http://www.annons.se
- DM-nämnden, http://www.dm-namnden.org
- NIX
- NIX addreserat - direktadresserade pappersbaserade försändelser, http://www.swedma.se/html/body_nix-reklam.html (bättre adress?)
- NIX-telefon - de som inte önskar bli kontaktade per telefon i marknadsförings-, försäljnings- ellerinsamlingssyfte, http://www.nix.nu, http://www.swedma.se/html/nix-telefon.html
- Svenska Postorderföreningen, http://www.postorder.se
- Swedma, http://www.swedma.se
- Europeiska
- Fedma, http://www.fedma.org
- Esomar, http://www.esomar.nl
Se även spam.
Artikeln skriven 2009-01-17 av Learning4sharing
Inga kategorier för denna artikel än...Intresserad av fler artiklar?
Trofim LysenkoRosa Parks
Ida Lupino
Arne Åhman
Gabrielle Anwar
Liberace
Positivism
Regeringsbildning
Keystates